پس از موجی از اعتراضات در محوطه دانشگاه، دانشگاه کلمبیا کلاس ها را از راه دور منتقل می کند. : NPR


دانش آموزان روز جمعه محوطه دانشگاه کلمبیا را اشغال کردند و خواستار واگذاری مدرسه از شرکت های مرتبط با اسرائیل شدند.

الکس کنت/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

الکس کنت/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


دانش آموزان روز جمعه محوطه دانشگاه کلمبیا را اشغال کردند و خواستار واگذاری مدرسه از شرکت های مرتبط با اسرائیل شدند.

الکس کنت/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

دانشگاه کلمبیا روز دوشنبه اعلام کرد که در تلاش برای کاهش تنش‌ها در بحبوحه تنش‌ها در محوطه دانشگاه بر سر جنگ اسرائیل در غزه، همه کلاس‌ها از راه دور برگزار می‌شوند.

مینوش شفیق، رئیس مدرسه در بیانیه ای گفت: “دسی بل اختلافات ما در روزهای اخیر افزایش یافته است.” “ما نیاز به تنظیم مجدد داریم.”

این حرکت به سمت یادگیری مجازی تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که ده‌ها دانش‌آموز کلمبیا به دلیل اعتراض در زمین چمن مدرسه که خواستار واگذاری دانشگاه از شرکت‌های مرتبط با اسرائیل شده بودند، تعلیق و دستگیر شدند.

در همین حال، صبح روز دوشنبه در دانشگاه ییل، افسران دانشجویانی را که به طور مشابه در محوطه دانشگاه چادر برپا کرده بودند و از دانشگاه خواستند تا عقب نشینی کند، دستگیر کردند. اداره پلیس ییل به NPR گفت که 40 تا 45 نفر دستگیر شدند.

این نقطه اشتعال جدیدترین مورد از ناآرامی های چند ماهه در دانشگاه ها از زمان حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتبر است. اسرائیل گفت که مهاجمان 1200 نفر را کشتند و حدود 250 نفر را گروگان گرفتند.

به گفته مقامات بهداشت محلی، تهاجم اسرائیل به غزه بیش از 34000 فلسطینی را کشته است که دو سوم آنها زن و کودک بودند. اسرائیل می گوید حدود 100 گروگان در غزه باقی مانده اند.

یک خاخام دانشگاه کلمبیا به دانشجویان یهودی توصیه می کند در خانه بمانند

روز چهارشنبه، دانش آموزان کلمبیایی معترض به جنگ اسرائیل و محاصره غزه، در چمن جنوبی مدرسه در به اصطلاح “اردوگاه همبستگی غزه” کمپ ایجاد کردند. در همان روزی اتفاق افتاد که شفیق در مقابل کنگره شهادت داد که یهودی ستیزی یک مشکل جدی در دانشگاه است و تحمل نخواهد شد.

روز بعد شفیق با اداره پلیس نیویورک تماس گرفت. او در بیانیه ای گفت که این تظاهرات “خطری آشکار و واقعی برای عملکرد اساسی دانشگاه” است. وی افزود که دانشجویان چندین اخطار دریافت کردند مبنی بر اینکه پروتکل پردیس را نقض می کنند. بیش از 100 نفر بازداشت شدند.

تنش در دانشگاه در آخر هفته همچنان بالا بود. روز یکشنبه، الی بوچلر، خاخامی که در دانشگاه کلمبیا کار می کند، با اشاره به نگرانی های امنیتی، به دانشجویان یهودی توصیه کرد به خانه بروند و در خانه بمانند. پیام او یک روز قبل از آغاز عید فصح یهودیان منتشر شد.

بوچلر در یک گفتگوی گروهی با دانشجویان نوشت: «این برای من دردناک است که بگویم که قویاً توصیه می‌کنم هر چه زودتر به خانه بازگردید و در خانه بمانید تا زمانی که واقعیت در محوطه دانشگاه و اطراف آن به طور چشمگیری بهبود یابد.

او همچنین از واکنش دولت به یهودی ستیزی در محوطه دانشگاه ابراز ناامیدی کرد. به گزارش اسپکتیتور، در حالی که دانش آموزان در جریان تظاهرات شنبه شب، موسیقی اسرائیل را پخش می کردند و پرچم اسرائیل را به اهتزاز در می آوردند، مردی با تابلویی که روی آن نوشته شده بود «هدف های بعدی القسام» نزدیک شد. (گردان های القسام شاخه نظامی حماس است که مسئول حملات متعدد به اسرائیل است.)

دانشگاه کلمبیا بلافاصله به درخواست NPR برای اظهار نظر پاسخ نداد.

دانش‌آموزان آمریکایی اردوهایی را به نشانه همبستگی ترتیب می‌دهند

خود دستگیری ها انتقادات سریعی را در داخل و خارج از دانشگاه به دنبال داشت.

تحریریه روزنامه دانشجویی، هنر کلمبیا دیلی اسپکتیتورنوشت که دانشگاه “خواهش‌های بی‌شماری برای تعامل معنادار با دانشجویان را نادیده گرفته و در عوض ادامه مسیر نظارت، سرکوب و سیاست‌های اقتدارگرایانه را انتخاب کرده است.”

بخش کالج کلمبیا و بارنارد در انجمن اعضای هیئت علمی آمریکا دستگیری دانشجویان شرکت کننده در تظاهرات مسالمت آمیز را محکوم می کند.

مدیر اجرایی در بیانیه‌ای گفت: «ما خواهان آن هستیم که همه تعلیق‌ها و اتهامات کالج بارنارد و دانشگاه کلمبیا فورا لغو شود. بیانیه شنبه

طی چند روز گذشته، دانش‌آموزان مدارس دیگر کمپ اعتراضی خود را تشکیل داده‌اند که عمدتاً در همبستگی با دانش‌آموزان دستگیر شده کلمبیا بوده است. آنها همچنین خواستار ترک اسرائیل شدند.

بر اساس اخبار و گزارش های رسانه های اجتماعی، اردوهایی در دانشگاه ییل، دانشگاه نیویورک، MIT، دانشگاه تافتس، کالج امرسون و مدرسه جدید نیویورک برگزار شد.

در دانشگاه ییل، حدود 40 چادر و صدها معترض از عصر روز جمعه Beinecke Plaza در مرکز محوطه دانشگاه را اشغال کردند. اخبار روزانه ییل. روزنامه دانشجویی نیز اواخر روز یکشنبه گزارش داد که تظاهرات “آرامش باقی ماند”.

این را دبیر مطبوعاتی دانشگاه ییل صبح دوشنبه گزارش داد YDN“دانشگاه تصمیم گرفته است افرادی را که با در نظر گرفتن امنیت و امنیت کل جامعه ییل پلازا را ترک نکرده اند دستگیر کند و به همه اعضای جامعه ما اجازه دسترسی به امکانات دانشگاه را بدهد.”

دانشگاه ها فعالان دانشجویی را سرکوب می کنند

کلمبیا و ییل تنها مدارسی نیستند که رهبران آنها در حال سرکوب معترضان دانشجویی در محوطه دانشگاه خود هستند.

اوایل ماه جاری، سه دانشجوی دانشگاه واندربیلت پس از حمله گروهی از معترضان دانشجو به دفتر ریاست دانشگاه و مجروح شدن یک نگهبان محوطه دانشگاه، اخراج شدند. وندربیلت هاستلر روزنامه دانشجویی

هفته گذشته، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به دلیل نگرانی های امنیتی نامشخص، آدرس آغاز به کار خود را لغو کرد. در آن زمان، آسنا تبسم، نسل اول مسلمان آمریکایی، با پست های خود در شبکه های اجتماعی مربوط به درگیری بین اسرائیل و حماس جنجال برانگیخت.

اندرو تی گوزمام، استاد دانشگاه USC و معاون ارشد امور آکادمیک، روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: «در چند روز گذشته، بحث‌های پیرامون انتخاب پخش‌کننده ما ماهیتی نگران‌کننده به خود گرفته است.

روز شنبه، دانشگاه پنسیلوانیا اعلام کرد که گروه دانشجویی Penn Students Against of Occupation of فلسطین را به دلیل عدم پیروی از سیاست های سازمان دانشجویی پنسیلوانیا تعطیل کرده است. UPenn بلافاصله به درخواست NPR برای اظهار نظر پاسخ نداد.



دیدگاهتان را بنویسید