ونیز هزینه های ورودی را چک می کند تا از جمعیت جلوگیری کند: NPR


مهمانداران دسترسی گردشگران به کد QR را در خارج از ایستگاه اصلی قطار در ونیز، ایتالیا، روز پنجشنبه بررسی می کنند.

لوکا برونو / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

لوکا برونو / AP


مهمانداران دسترسی گردشگران به کد QR را در خارج از ایستگاه اصلی قطار در ونیز، ایتالیا، روز پنجشنبه بررسی می کنند.

لوکا برونو / AP

ونیز، ایتالیا – تحت نظارت رسانه‌های جهانی، شهر تالاب شکننده ونیز برنامه‌ای آزمایشی را روز پنجشنبه برای دریافت هزینه ورودی 5 یورویی (حدود 5.35 دلار) از مسافران یک روزه راه‌اندازی کرد، که مقامات امیدوارند که بازدیدکنندگان را از آمدن به روزهای اوج منصرف کند و باعث شود که سفرهای یک روزه از مسافران خارج شود. شهر با جمعیت رو به کاهشش قابل زندگی تر است.

بازدیدکنندگانی که به ایستگاه اصلی قطار ونیز می‌رسند با تابلوهای بزرگی مواجه شدند که 29 تاریخ تا ژوئیه مرحله آزمایشی این طرح را نشان می‌داد، که ورودی‌های جداگانه‌ای را برای گردشگران، ساکنان، دانشجویان و کارگران مشخص می‌کرد.

سیمون ونتورینی، مدیر ارشد گردشگری شهر گفت: «ما باید تعادل جدیدی بین گردشگران و ساکنان پیدا کنیم. “

با این حال، همه ساکنان از کارآمدی سیستم جدید در مهار گردشگری انبوه متقاعد نیستند و اصرار دارند که تنها افزایش مجدد جمعیت تعادل را در شهری که خطوط باریک و اتوبوس‌های آبی اغلب با گردشگران درگیر هستند، باز می‌گرداند.

صدها نفر از مردم ونیزی به این برنامه اعتراض کردند و در ایستگاه اتوبوس اصلی شهر راهپیمایی کردند و بنرهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «بلیت، خدمات و مسکن نیست». معترضان قبل از تغییر مسیر و عبور از پل دیگری با اسکورت پلیس لباس شخصی با پلیس ضدشورش که مانع ورود آنها به شهر شدند، برای مدت کوتاهی درگیر شدند. این تظاهرات به صورت مسالمت آمیز در میدان برگزار شد.

شهروندان و فعالان روز پنجشنبه در ونیز اعتراضی علیه مالیات ونیز ترتیب می دهند.

لوکا برونو / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

لوکا برونو / AP


شهروندان و فعالان روز پنجشنبه در ونیز اعتراضی علیه مالیات ونیز ترتیب می دهند.

لوکا برونو / AP

گردشگرانی که به ایستگاه اصلی می‌رسند تقریباً به اندازه مهمانداران با روزنامه‌نگاران مواجه می‌شوند که مؤدبانه هر کسی را که از الزامات جدید مطلع نبوده، از طریق فرآیند دانلود یک کد QR برای پرداخت هزینه راهنمایی می‌کنند.

آریانا سیسیلیا، یک گردشگر رومی که برای اولین بار از ونیز بازدید می کند، گفت که برای او “عجیب” است که برای ورود به شهر کشورش و عبور از ورودی های توریستی جداگانه پول پرداخت کند. او و دوست پسرش در نزدیکی ترویزو اقامت داشتند، بنابراین کد QR را همانطور که لازم بود دانلود کرد، اما همچنان که برای اولین بار کانال های ونیز را تماشا می کرد، با دیدن تابلوهای ورودی و دوست پسرش که به او می گفت بلیط تهیه کند، غافلگیر شد. .

در سمت دیگر ورودی، کارگران جلیقه زرد در حال بررسی نقطه‌ای در ایستگاه بودند. متخلفان با جریمه هایی بین 50 تا 300 یورو (53 تا 320 دلار) روبرو هستند، اما مقامات گفتند که “عقل سلیم” در زمان راه اندازی آن وجود داشت.

این ادعا فقط برای افرادی اعمال می شود که بین ساعت 8:30 صبح تا 4:00 بعد از ظهر وارد می شوند. در خارج از این ساعات، دسترسی رایگان و بدون غربالگری است.

ونیز مدت‌هاست که از گردشگری بیش از حد رنج می‌برد و مقامات امیدوارند این پروژه آزمایشی به دستیابی به اعداد دقیق‌تر برای مدیریت بهتر این پدیده کمک کند.

این شهر می‌تواند تعداد بازدیدکنندگان هتل را که در سال گذشته به 4.6 میلیون نفر رسید، ردیابی کند که 16 درصد از اوج قبل از همه‌گیری کمتر است. اما تعداد بازدیدکنندگان روزانه که اکثریت جمعیت در ونیز را تشکیل می‌دهند تا همین اواخر می‌توان تخمین زد.

مهمانداران با استفاده از یک کد QR در خارج از ایستگاه اصلی قطار در ونیز، دسترسی گردشگران را بررسی می‌کنند.

لوکا برونو / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

لوکا برونو / AP


مهمانداران با استفاده از یک کد QR در خارج از ایستگاه اصلی قطار در ونیز، دسترسی گردشگران را بررسی می‌کنند.

لوکا برونو / AP

میشل زوین، مسئول ارشد اقتصادی شهر گفت، اتاق کنترل هوشمندی که در طول همه‌گیری راه‌اندازی شد، ورودها را از طریق داده‌های تلفن همراه ردیابی می‌کرد و تقریباً تخمین‌های پیش از همه‌گیری را از 25 تا 30 میلیون ورود در سال تأیید می‌کرد. این شامل سفرهای یک روزه و اقامت شبانه می شود.

اما Zuin گفت که داده ها ناقص است.

او گفت: «معلوم است که ما از هزینه‌هایی که مسافران روزانه پرداخت می‌کنند، داده‌های قابل اعتماد بیشتری دریافت خواهیم کرد.

ونتورینی گفت زمانی که تعداد مسافران روزانه به 30000 تا 40000 نفر می‌رسد، شهر احساس فشار می‌کند. در روزهای اوج ترافیک، پلیس محلی ترافیک یک طرفه را برای عابران پیاده راه اندازی کرده است تا از جمعیت خارج نشوند.

ساکنانی که مخالف مالیات مسافران یک روزه هستند اصرار دارند که راه حل مشکلات ونیز افزایش جمعیت ساکن و خدمات ضروری، محدود کردن اجاره های کوتاه مدت برای ساخت مسکن بیشتر و جذب خانواده ها از سرزمین اصلی است.

ونیز سال گذشته زمانی که تعداد تخت‌های توریستی برای اولین بار از تعداد ساکنان رسمی که اکنون زیر 50000 نفر در مرکز تاریخی با کانال‌های زیبای آن هستند، فراتر رفت، نقطه عطفی را پشت سر گذاشت.

توماسو کاچیاری، فعالی که روز پنجشنبه اعتراضی علیه این اقدام سازماندهی کرد، گفت: «اعمال بلیت برای ورود به شهر، تعداد بازدیدکنندگان را یک واحد کاهش نمی‌دهد».

«شما برای سوار شدن به مترو، رفتن به موزه، شهربازی بلیط می پردازید. برای ورود به شهر بلیط پرداخت نمی کنید. این آخرین گام نمادین از پروژه ایده این مدیریت شهرداری برای پیشبرد است. مردم ونیز،” او گفت.

مقامات ونیز انتظار دارند تعداد مسافران یک روزه پولی در روز پنجشنبه به حدود 10000 نفر برسد. بیش از 70000 نفر دیگر کد QR را که نشان دهنده این معافیت است دانلود کردند، از جمله برای کار در ونیز یا به عنوان ساکن منطقه ونتو. هتل‌های ونیز، از جمله هتل‌هایی که در مناطق اصلی مانند Marghera یا Mestre هستند، باید یک کد QR تأیید کننده اقامت خود ارائه دهند که شامل مالیات هتل نیز می‌شود.

ونتورینی، مسئول گردشگری، گفت که علاقه به برنامه آزمایشی ونیز در مکان‌های دیگری که از گردشگری انبوه رنج می‌برند، از جمله سایر شهرهای هنری ایتالیا و شهرداری‌های خارج از کشور مانند بارسلون، اسپانیا و آمستردام ایجاد شده است.

اما مارینا رادینا که 30 سال است در ونیز زندگی می کند، این هزینه را نوشدارویی برای همه چیز نمی داند. آپارتمان های مجاور در ساختمان آپارتمان او در نزدیکی پل معروف ریالتو، جایی که زمانی خانواده ها در آن زندگی می کردند، اکنون برای اجاره کوتاه مدت در دسترس هستند.

قصابی نبش بسته است. وی در عین حال خاطرنشان کرد که الزامات جدید برای هزینه ورودی همچنان به جوانان اجازه می دهد تا عصرها شهر را برای یک غذای سنتی پر کنند که می تواند به یک رسوایی تبدیل شود.

او گذرنامه‌های جعلی اتحادیه اروپا را برای «ونیز، شهر باز» توزیع کرد و کنایه از سیستم جدید را برجسته کرد و وضعیت قانونی آن را با نقل قول‌هایی از قانون اساسی ایتالیا به چالش کشید، که شهروندان را تضمین می‌کند که حق «حرکت و اقامت آزادانه در هر بخشی از کشور را دارند. کشور”. قلمرو ملی”.

«این یک واحه طبیعی نیست. اینجا موزه نیست اینجا پمپئی نیست. این شهری است که باید بجنگد تا خانواده ها را اشغال کند و مغازه ها دوباره باز شوند. رادینا گفت که این چیزی است که با این گردشگری وحشی مخالف است.

دیدگاهتان را بنویسید