خرها در این فستیوال سالانه در کلمبیا: NPR لباس می پوشند


ما نگاه می کنیم که چگونه یکی از شهرهای کلمبیا در یکی از محبوب ترین جشنواره های سالانه این کشور به خر ادای احترام می کند.



میزبانی اسکات سیمون:

کلمبیایی ها به فرهنگ و ویژگی های خود افتخار می کنند. به همین دلیل این کشور میزبان جشنواره‌ای سالانه است که همه چیز را از قهوه گرفته تا خرچنگ گرفته تا پنکیک ذرت جشن می‌گیرد. در مورد BJ Leiderman که موسیقی تم ما را می سازد چطور؟ ما آن را جشن می گیریم. اما همانطور که جان اوتیس گزارش می دهد، غیر معمول ترین جشنواره کلمبیا به خر ادای احترام می کند.

(مبارزه موسیقی)

جان اوتیس، بیلین: من در جشنواره خرها در شهر سان آنترو در دریای کارائیب هستم. این ترکیبی از موسیقی، مشروب الکلی و الاغ در لباس های مسخره است. برخی از الاغ ها لباس سیاستمداران فاسد را پوشیده اند. برخی دیگر شخصیت های مذهبی و مشاهیر را مسخره می کنند.

بنابراین این الاغ سفید کوچک جوراب و کفش تنیس با سم، رژ لب، سایه چشم و گوشواره پوشیده است. و در موهایش گلی دارد.

(مبارزه موسیقی)

OTIS: با شروع جشنواره، صدها حیوان بارکش در خیابان ها رژه می روند.

یه جورایی مثل دویدن گاو نر، با این تفاوت که خرها.

از قضا، کل این ماجرا یک قرن پیش در سن آنترو به عنوان یک راهپیمایی رسمی عید پاک آغاز شد. این شامل یک الاغ بود که تصویری از یهودا اسخریوطی را حمل می کرد که سپس به دلیل خیانت به عیسی در میدان شهر سوزانده شد. در پایان این مهمانی به ادای احترام به خود الاغ تبدیل شد. در سرتاسر آمریکای لاتین، آنها به عنوان یک حیوان بارکش قابل اعتماد برای کشاورزانی عمل می کنند که توانایی خرید کامیون یا موتور سیکلت برای حمل و نقل محصولات و لوازم خود را ندارند.

انو گارس: (به زبان اسپانیایی صحبت می کند).

OTIS: انا گارسس که الاغش در جشنواره زیبایی در مسابقه زیبایی شرکت می کند، می گوید: “سان آنترو سرزمین خرها است.” آنها به عنوان وسیله نقلیه ما عمل می کنند.

لئوناردو ماتیا: (به زبان اسپانیایی صحبت می کند).

OTIS: کشاورز لئونارد ماسیا می‌گوید: «آنها مانند فرزندان شما هستند. تو آنها را دوست داری.” کلمبیایی‌ها حتی درباره الاغ‌ها شعر می‌گویند.

EUSTORGIO DIAZ: (به اسپانیایی خوانده می شود).

OTIS: در اینجا Eustargio Diaz، برگزارکننده جشنواره، یکی از شعرهای خود را می خواند. این در مورد الاغی است که احساس می کند مورد قدردانی قرار نمی گیرد.

DIAZ: (خواندن به زبان اسپانیایی).

اوتیس: “شما فقط دستور می دهید که من باید اطاعت کنم.” الاغ به ارباب خود شکایت می کند. “چرا نمی توانی خوب تر باشی؟” نمایندگان کلیسای کاتولیک گاهی شکایت دارند که جشن پر سر و صدا با الکل باعث تمسخر هفته مقدس می شود. اما دیاز استدلال می کند که یک ارتباط مذهبی وجود دارد، و اشاره می کند که خرها گاهی اوقات در اناجیل ظاهر می شوند.

دیاز: (به زبان اسپانیایی صحبت می کند).

اوتیس: دیاز می‌گوید: «وقتی عیسی برای جشن عید فصح به اورشلیم رسید، سوار اسب یا شتر نشد. او یک الاغ گرفت.

علاوه بر این، جشنواره Donkey Fest هزاران گردشگر را به San Antero می کشاند و همچنین لشکر کشاورزانی را که سوار بر الاغ های قابل اعتماد خود به شهر می روند تا برای جوایز نقدی رقابت کنند.

شخص ناشناس شماره 1: (اسپانیایی صحبت می کند).

شخص ناشناس شماره 1: (اسپانیایی صحبت می کند).

اوتیس: این یکی از داورانی است که نام الاغ های رقیب را می خواند. برخی از حضور در اینجا چندان هیجان زده به نظر نمی رسید.

(مبارزه با صدای شکستن اسکله)

OTIS: شاید آنها به مسابقات الاغ اعتراض می کنند که با توجه به اندازه کوچکشان، با ظلم به حیوانات هم مرز است.

شخص ناشناس شماره 2: (اسپانیایی صحبت می کند).

شخص ناشناس شماره 2: (اسپانیایی صحبت می کند).

OTIS: آنچه در ادامه می‌آید، مسابقات و مسابقات غرغر کردن است که در آن مالکان از حیوانات خود تقلید می‌کنند. همچنین مسابقه ای برای بهترین سوراخ وجود دارد.

صاحبان این خرها هم اکنون خود را برای مسابقه زیبایی آماده می کنند. یال هایشان را کوتاه می کنند، کت هایشان را برس می زنند و مرتب می کنند.

همه اینها ممکن است کمی طاقت فرسا به نظر برسد.

ماسیا: (به زبان اسپانیایی صحبت می کند).

اوتیس: اما چون آنها بسیار سخت کوش هستند، ماسیا، کشاورز، اصرار دارد که حتی الاغ ها هم لیاقت روزشان را دارند.

برای اخبار NPR، من جان اوتیس از سن آنترو، کلمبیا هستم.

حق چاپ © 2024 NPR. تمامی حقوق محفوظ است. برای اطلاعات بیشتر، از صفحات شرایط استفاده و مجوزها در وب سایت ما به آدرس www.npr.org دیدن کنید.

رونوشت های NPR توسط یک پیمانکار NPR در مهلت مقرر تولید می شود. این متن ممکن است هنوز به شکل نهایی خود نباشد و ممکن است در آینده به روز یا اصلاح شود. دقت و در دسترس بودن ممکن است متفاوت باشد. ضبط معتبر برنامه نویسی NPR، ضبط صدا است.

دیدگاهتان را بنویسید