حزب راست افراطی AfD آلمان از TikTok برای مبارزه با آرای مهاجران استفاده می کند: NPR


در انتخابات آتی، حزب ضد مهاجر آلمانی به دنبال رای رای دهندگان ترک-آلمانی است.



میزبانی اسکات سیمون:

اکنون به آلمان روی می آوریم، جایی که چندین میلیون نفر که چندین دهه در آنجا زندگی کرده اند، سرانجام می توانند در ماه ژوئن برای شهروندی درخواست دهند. این امر رای دهندگان جدیدی را اضافه خواهد کرد و شاید به طور غیرمنتظره ای به نظر می رسد که حزب ضد مهاجر کشور تمام تلاش خود را برای جلب حمایت آنها انجام می دهد. اسمی نیکلسون بیشتر دارد.

(ویژگی از آرشیو رکورد)

شخص ناشناس شماره 1: رئیس جمهور اردوغان (انگلیسی صحبت نمی کند).

شخص ناشناس شماره 1: رئیس جمهور اردوغان (انگلیسی صحبت نمی کند).

ESME NICHOLSON، BYLINE: حزب راست افراطی پوپولیست آلترناتیو برای آلمان (AFD) در یک حمله جذاب غیرمحتمل به TikTok، مهاجران ترک آلمان و جمعیت مسلمان را هدف قرار داده است. AFD سال ها با آنها مخالفت کرده است. این حزب اکنون از رای دهندگان بالقوه ای دعوت می کند که میهن پرست، محافظه کار هستند و می خواهند از ارزش های سنتی خانواده محافظت کنند. این ویدیو ضد vokerati (ph) است و ترس از مهاجران جدید را برمی انگیزد.

شخص ناشناس شماره 2: (از طریق مترجم) ترک های آلمان باید به AFD رأی دهند. ترک‌های آلمان باید به حزبی رأی دهند که به مهاجرت بیشتر نه می‌گوید، زیرا کسانی که به این کشور می‌آیند اکنون بر شما تأثیر می‌گذارند.

شخص ناشناس شماره 2: (از طریق مترجم) ترک های آلمان باید به AFD رأی دهند. ترک‌های آلمان باید به حزبی رأی دهند که به مهاجرت بیشتر نه می‌گوید، زیرا کسانی که به این کشور می‌آیند اکنون بر شما تأثیر می‌گذارند.

شخص ناشناس شماره 3: (به انگلیسی صحبت نمی کند).

نیکلسون: در شهر مرفه اشتوتگارت، اضطراب بر تالار شهر حاکم است. اعضای محلی حزب سوسیال دموکرات، که ریاست دولت ائتلافی آلمان را بر عهده دارد، آن را برای جامعه ترک-آلمانی شهر سازماندهی کردند. در هوای خنک عصر، ابراهیم ارسلان می گوید که نگران تأثیر AFD متبحر با فناوری بر فرزندانش است.

ابراهیم ارسلان: (از طریق مترجم) حزب می داند که چگونه با پوپولیسم تند، رای دهندگان جوان را به صورت آنلاین جلب کند. نسل من باید AFD را به عنوان یک حزب نژادپرست ضد دموکراتیک نشان دهد.

نیکلسون: ارسلان، که برای یک خودروساز بزرگ کار می کند، اذعان می کند که وعده AFD برای سرپا نگه داشتن صنعت خودروسازی آلمان جذاب است، اما اضافه می کند که برای کسب رای او کافی نیست.

ارسلان: (از طریق مترجم) وقتی دوستانم که پدر و مادرشان هم به اصطلاح کارگران مهمان به اینجا آمده اند، می گویند که در فکر رای دادن به AFD هستند، شوکه شدم.

نیکلسون: ارسلان می‌گوید همه صحبت‌ها در مورد ارزش‌های سنتی خانواده، منحرف شدن حواس از ماهیت واقعی AFD است که به طور مرتب در پارلمان نمایش داده می‌شود، مانند مخالفت آلیسا وایدل، رئیس مشترک AFD با زنان مسلمان.

(ویژگی از آرشیو رکورد)

آلیس وایدل: (از طریق مترجم) برقع، دختران با روسری و سایر قلاب ها هیچ کاری برای رفاه، رشد اقتصادی و دولت رفاه ما نخواهد داشت.

نیکلسون: TikTok به تغییر ثروت AFD کمک کرد. نایکا فوروتان، کارشناس مهاجرت در دانشگاه هومبولت، می‌گوید که این شرکت در آنجا بسیار قوی‌تر از هر حزب دیگری است و می‌تواند پیام‌های خود را متناسب با گیرندگان تنظیم کند و به هر یک از آنها بگوید که می‌خواهند بشنوند.

نایکا فوروتان: وقتی یک رای دهنده ناسیونالیست سفیدپوست که از مهاجران متنفر است، از سیاه پوستان و از یهودیان متنفر است، روایت های نژادپرستانه، ضدمهاجرتی و جنسیتی AFD را دریافت می کند، آنها متوجه نمی شوند که در همان زمان، AFD در حال ارسال است. روایت های دیگر به بخش دیگری از جامعه.

نیکلسون: فوروتان می‌گوید AFD که در حال حاضر در نظرسنجی‌های ملی دوم است، پایگاه سنتی رای‌دهندگان خود را به پایان رسانده است، اما با جلب نظر برخی از رای‌دهندگان مهاجر می‌تواند کرسی‌های لازم را برای تشکیل ائتلاف و اداره مؤثر آلمان به آن بدهد.

فوروتان: بدیهی است که مهاجران نژادپرست وجود دارند و آنها نیازهای خود را برآورده می کنند. و سپس کسانی که آنها را تظاهرکننده می نامیم می گویند که آلمان ما را دوست ندارد، بنابراین ما به حزبی رای می دهیم که آلمان را به جهنم خواهد آورد. و این AFD است.

نیکلسون: در بازگشت به اشتوتگارت، ابراهیم ارسلان می گوید این اولین بار است که در یک رویداد سیاسی خاص برای جامعه ترک-آلمانی شرکت می کند. او از ضرورت این امر ابراز تاسف می کند.

ارسلان: (از طریق مترجم) از اینکه به من می گویند مهاجر یا فردی با سابقه مهاجرت خسته شده ام. من 45 سال است که اینجا هستم. من اینجا بزرگ شدم من بخشی از این کشور هستم، اما هنوز با من متفاوت رفتار می شود.

نیکلسون: او می گوید که اگر احزاب سنتی آلمان مانند SPD در ارتباط با افرادی مانند او بهتر بودند، AFD دچار مشکل می شد.

برای اخبار NPR، من اسمی نیکلسون از اشتوتگارت هستم.

حق چاپ © 2024 NPR. تمامی حقوق محفوظ است. برای اطلاعات بیشتر، از صفحات شرایط استفاده و مجوزها در وب سایت ما به آدرس www.npr.org دیدن کنید.

رونوشت های NPR توسط یک پیمانکار NPR در مهلت مقرر تولید می شود. این متن ممکن است هنوز به شکل نهایی خود نباشد و ممکن است در آینده به روز یا اصلاح شود. دقت و در دسترس بودن ممکن است متفاوت باشد. ضبط معتبر برنامه نویسی NPR، ضبط صدا است.

دیدگاهتان را بنویسید