CDC گزارشی در مورد عفونت های مرتبط با سلول های بنیادی در مکزیک منتشر می کند


مکزیک — مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده روز پنجشنبه گزارشی در مورد سه مورد عفونت منتشر کرد که ظاهراً با درمان های سلول های بنیادی که بیماران آمریکایی در مکزیک دریافت کردند، مرتبط بودند.

CDC روز پنجشنبه گزارشی در مورد عفونت های مایکوباکتریوم غیر سلی (NTM) منتشر کرد که آن را “درمان دشوار” و “ذاتاً مقاوم به دارو” و “به سرعت در حال رشد” نامید.

هر سه بیمار شناسایی شده در دو بیمارستان کلرادو تحت درمان هستند. ظاهراً این عفونت ها طی تزریق سلول های بنیادی در دو کلینیک مختلف در ایالت مرزی باجا کالیفرنیا در مکزیک، واقع در فاصله 167 مایلی (269 کیلومتری) از یکدیگر به دست آمده اند.

آمریکایی‌ها و مکزیکی‌ها در گذشته به این بیماری مبتلا شده‌اند، ظاهراً به این دلیل که برخی از پزشکان در مکزیک به دلیل کمبود یا مشکلات دیگر از دوزهای متعدد داروی بی‌هوشی از یک ویال استفاده می‌کردند، اگرچه مشخص نبود که آیا این یکی از دلایل احتمالی شیوع آخرین شیوع گزارش شده در روز پنجشنبه است یا خیر.

اولین مورد در پایان سال 2022 در زنی گزارش شد که در اکتبر 2022 تحت درمان با سلول های بنیادی جنینی برای مولتیپل اسکلروزیس قرار گرفت.

در بهار سال 2023، در کلرادو، دو بیمار مرد پس از درمان با اشکال سلول‌های بنیادی آرتریت در باجا کالیفرنیا، دچار عفونت مفاصل شدند.

گزارش CDC بیان می‌کند که “هوشیاری برای موارد مشابه و توصیه‌ها برای افرادی که قصد گردشگری پزشکی را دارند، توصیه می‌شود.”

در گذشته، مشکلات محلی در دسترس بودن مورفین و فنتانیل باعث شده بود که برخی از متخصصان بیهوشی در مکزیک لوازم خود را خریداری کنند، ویال‌ها را با خود حمل کنند و دوزهای متعدد را از یک ویال برای حفظ منابع خود تجویز کنند.

در سال 2022، داروهای بیهوشی آلوده به این عمل باعث شیوع مننژیت در ایالت شمالی دورانگو شد و حدود 30 نفر را کشت که بسیاری از آنها زنان باردار تحت درمان اپیدورال بودند. چندین آمریکایی پس از عمل جراحی در شهر مرزی ماتاموراس مکزیک در سال 2023 در اثر شیوع مشابهی جان خود را از دست دادند.

دیدگاهتان را بنویسید