Neuralink ایلان ماسک گزارش می دهد که مشکل ایمپلنت مغزی حل شده است


Neuralink ایلان ماسک گزارش می دهد که مشکل ایمپلنت مغزی حل شده است

شرکت نوروتکنولوژی ایلان ماسک در ماه ژانویه یک ایمپلنت مغزی را در Noland Arbo نصب کرد.

سانفرانسیسکو:

Neuralink، شرکت کاشت مغز متعلق به ایلان ماسک، گفت که مشکلی را برطرف کرده است که باعث شده بود توانایی اولین بیمار برای حرکت دادن نشانگر رایانه به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

شرکت نوروتکنولوژی ماسک در ماه ژانویه یک ایمپلنت مغزی را در Noland Arbo نصب کرد، اولین آزمایش انسانی که میلیاردر Tesla و X Boss آن را موفقیت آمیز خوانده اند.

آربو هشت سال پیش در یک حادثه غواصی از شانه به پایین فلج شد.

مدت کوتاهی پس از جراحی ایمپلنت، او گفت که شطرنج و بازی ویدیویی Civilization بازی می‌کند و در حالی که مکان‌نما را روی صفحه کامپیوتر با مغزش کنترل می‌کرد، دروس ژاپنی و فرانسه را گذرانده است.

فناوری Neuralink از طریق دستگاهی به اندازه پنج سکه تا شده کار می کند که از طریق جراحی تهاجمی به مغز انسان وارد می شود، که در آن رشته ها جزء کلیدی جمع آوری سیگنال هستند.

در یک پست وبلاگ شرکتی در روز چهارشنبه، رشته‌هایی که ایمپلنت را به مغز آربو متصل می‌کنند، اخیراً «از بین رفته‌اند… منجر به کاهش خالص تعداد الکترودهای مؤثر» و توانایی بیمار در کنترل مکان‌نما می‌شود.

در حالی که توضیحی برای خروج نخ ارائه نکرد، این شرکت گفت که تغییراتی ایجاد کرده است تا ایمپلنت را نسبت به سیگنال‌های عصبی حساس‌تر کند.

این، همراه با سایر پیشرفت‌ها، “به بهبود سریع و پیوسته در بیت در ثانیه منجر شد که اکنون جایگزین عملکرد اصلی Noland شده است.”

کاهش اثربخشی ایمپلنت اولین بار توسط وال استریت ژورنال گزارش شد.

این استارت آپ که توسط ماسک در سال 2016 تأسیس شد، با هدف ایجاد کانال های ارتباطی مستقیم بین مغز و رایانه است.

هدف این است که توانایی های انسان را افزایش دهیم، بیماری های عصبی مانند ALS یا پارکینسون را درمان کنیم و شاید روزی به یک رابطه همزیستی بین انسان و هوش مصنوعی دست یابیم.

ماسک تنها در تلاش برای پیشرفت در این زمینه نیست که به طور رسمی به عنوان تحقیقات رابط مغز و ماشین یا مغز و کامپیوتر شناخته می شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

دیدگاهتان را بنویسید