ایلان ماسک ممکن است به عنوان بخشی از تحقیقات رگولاتوری ایالات متحده در مورد تصاحب توییتر دوباره شهادت دهد


ایلان ماسک ممکن است به عنوان بخشی از تحقیقات رگولاتوری ایالات متحده در مورد تصاحب توییتر دوباره شهادت دهد

تحقیقات مربوط به این است که آیا ماسک در سال 2022 هنگام خرید سهام توییتر قوانین فدرال اوراق بهادار را نقض کرده است یا خیر.

سانفرانسیسکو:

یک قاضی فدرال روز پنجشنبه گفت که او مایل است الون ماسک را به عنوان بخشی از تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در مورد تصاحب ۴۴ میلیارد دلاری توییتر مجبور به شهادت دوباره کند.

وکلای این میلیاردر روز پنجشنبه در دادگاهی در سانفرانسیسکو حاضر شدند تا از ژاکلین اسکات کورلی، قاضی منطقه ای آمریکا بخواهند علیه کمیسیون SEC، که به دنبال وادار کردن ماسک به شهادت دادن به عنوان بخشی از تحقیقات درباره خرید غول رسانه اجتماعی توییتر در سال 2022 است، حکم کند. قاضی دیگری قبلاً به نفع آژانس رای داده بود.

SEC در ماه اکتبر از ماسک شکایت کرد تا مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس را مجبور به شهادت کند، پس از اینکه وی از شرکت در مصاحبه تحقیقاتی در ماه سپتامبر خودداری کرد و گفت که SEC در تلاش است با یک سری احضاریه ها او را “آزار و اذیت” کند.

قاضی روز پنجشنبه رای نداد.

«فکر نمی‌کنم احضاریه غیرمنطقی باشد. من نمی‌دانم چرا باید سپرده‌گذاری در دفتر SEC باشد؟» کورلی در جلسه ای در دادگاه منطقه ای ناحیه شمالی کالیفرنیا گفت.

تحقیقات مربوط به این است که آیا ماسک در سال 2022 هنگام خرید سهام در توییتر که بعداً به X تغییر نام داد، قوانین فدرال اوراق بهادار را نقض کرد یا خیر.

در سال 2022، طبق پرونده های دادگاه SEC، ماسک اسنادی را برای تحقیقات SEC ارائه کرد و همچنین از طریق ویدئو کنفرانس در دو جلسه استماع ظهر در ژوئیه همان سال شهادت داد. وکلای آژانس گفتند که پس از دریافت مدارک جدید سؤالات دیگری از ماسک دارند و درخواست شهادت اضافی کرده اند.

وکیل ماسک، راشل فرانک، از Quinn Emanuel Urquhart & Sullivan، روز پنجشنبه به قاضی گفت که شهادت اضافی بر دوش ماسک «باری» خواهد بود و او را از مسئولیت‌هایش در قبال سهامداران خلاص می‌کند.

قاضی این سوال را مطرح کرد که آیا ماسک باید از قوانین اوراق بهادار و تحقیقات بیشتر مستثنی شود، زیرا او “مردی بسیار شلوغ” است که چندین شرکت را اداره می کند.

ماسک بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

جلسه روز پنجشنبه جدیدترین منازعه در نزاع چندین ساله ماسک و تنظیم کننده اصلی بازار ایالات متحده است که در سال 2018 با انتشار توییتی مبنی بر تامین مالی یک سازنده خودروهای الکتریکی خصوصی آغاز شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

دیدگاهتان را بنویسید