بنیامین نتانیاهو: پس از تهدید جو بایدن به توقف تسلیحات، اسرائیل تنها خواهد ماند.


نتانیاهو می گوید پس از تهدید بایدن به پایان دادن به تسلیحات، اسرائیل تنها خواهد ماند

نتانیاهو گفت که هیچ فشار بین المللی نمی تواند اسرائیل را در جنگ علیه حماس متوقف کند.

اورشلیم:

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با مخالفت با فشارهای بین المللی برای پایان دادن به جنگ در غزه، گفت اگر اسرائیل “اجبار” شود، در جنگ خود علیه حماس “به تنهایی” خواهد ایستاد.

نتانیاهو پس از آن صحبت کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که ایالات متحده تسلیحات تهاجمی برای حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه فراهم نخواهد کرد.

من به عنوان نخست وزیر اسرائیل، تنها کشور یهودی، امروز اینجا از اورشلیم، در این روز یادبود هولوکاست، تعهد می‌دهم که اگر اسرائیل مجبور شود به تنهایی بایستد، اسرائیل به تنهایی خواهد ایستاد. اما ما می دانیم که تنها نیستیم زیرا افراد شایسته بی شماری در سراسر جهان از آرمان عادلانه ما حمایت می کنند و من به شما می گویم که دشمنان نسل کش خود را شکست خواهیم داد.»

نخست وزیر اسراییل گفت: زمانی که یهودیان 80 سال پیش بی دفاع بودند، هیچ ملتی برای کمک نیامد.

«هشتاد سال پیش، در جریان هولوکاست، یهودیان در برابر کسانی که به دنبال نابودی ما بودند، کاملاً بی دفاع بودند. نخست وزیر اسرائیل در یک سخنرانی آتشین در روز سالانه یادبود هولوکاست گفت: هیچ ملتی به کمک ما نیامده است.

“امروز ما دوباره با دشمنانی روبرو هستیم که به دنبال نابودی ما هستند. من به رهبران جهان می گویم، هیچ فشاری، هیچ تصمیمی از سوی هیچ مجمع بین المللی نمی تواند اسرائیل را از دفاع از خود باز دارد.
نتانیاهو افزود: «اگر مجبور باشیم تنها بایستیم، تنها خواهیم ایستاد. اگر مجبور باشیم، با چنگ و دندان می جنگیم. اما ما خیلی بیشتر از میخ داریم.

یوم هاشوآ، روزی که اسرائیل برای بزرگداشت 6 میلیون یهودی کشته شده توسط آلمان نازی و متحدانش در هولوکاست برگزار می کند.

درگیری در غزه پس از حمله حماس در 7 اکتبر، زمانی که حدود 2500 تروریست از نوار غزه از مرز با اسرائیل عبور کردند و باعث تلفات و گروگان گیری شدند، تشدید شد.

از آن زمان، اسرائیل حمله به غزه را هدف قرار دادن زیرساخت های حماس با هدف از بین بردن کل گروه تروریستی و در عین حال تلاش برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان توصیف کرده است.

در 5 مه، حماس رگبار راکتی را از منطقه گذرگاه مرزی رفح و نزدیک منطقه ای که فلسطینیان آواره در چادرها پنهان شده بودند، پرتاب کرد.

هدف گلوله باران گذرگاه مرزی کرم شالوم بود که چهار سرباز کشته شدند. از میان تمامی گذرگاه های مرزی نوار غزه، کرم شالوم برای جابجایی روزانه بیشترین تعداد کامیون های کمک های بشردوستانه مجهز است. گذرگاه از زمان حمله بسته شده است.

کنترل حماس بر گذرگاه مرزی به حماس اجازه داده است تا کمک‌های بشردوستانه مصر را مصادره کند.

در روزهای اخیر، ساکنان برخی از مناطق رفح تماس‌های تلفنی، پیام‌های متنی، اعلامیه‌های هوایی و گزارش‌های رسانه‌ای دریافت کرده‌اند که به آنها دستور داده شده تا به مناطق بشردوستانه گسترده در خان یونس و منطقه ساحلی المواسی تخلیه شوند.

این اعلامیه ها شامل نقشه هایی بود که مناطق آسیب دیده را نشان می داد و سازمان های امدادی برنامه های تخلیه را به روز کردند.

فلسطینی های آواره که در نواری از زمین در امتداد مرز غزه و مصر موسوم به کریدور فیلادلفیا مستقر شده اند نیز اخطار تخلیه دریافت کرده اند. این منطقه حائل برای جلوگیری از قاچاق اسلحه پس از خروج اسرائیل از غزه در سال 2006 ایجاد شد. اما در سال 2007، حماس به زور کنترل غزه را از تشکیلات خودگردان خود گرفت.

در حملات حماس به جوامع اسرائیلی در نزدیکی مرز غزه در روز 7 اکتبر حداقل 1200 نفر کشته و 240 اسرائیلی و خارجی گروگان گرفته شدند. گمان می رود حدود 30 نفر از 133 گروگان باقی مانده مرده باشند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

دیدگاهتان را بنویسید