بایدن بسته کمک نظامی 95 میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را امضا کرد: NPR


رئیس جمهور بایدن روز چهارشنبه از امضای بسته کمک نظامی 95 میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان خبر داد. اوکراین می‌گوید این کمک بسیار مهم است زیرا به دنبال بازیابی شتاب در میدان جنگ از روسیه است.

ایوان ووچی/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

ایوان ووچی/AP


رئیس جمهور بایدن روز چهارشنبه از امضای بسته کمک نظامی 95 میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان خبر داد. اوکراین می‌گوید این کمک بسیار مهم است زیرا به دنبال بازیابی شتاب در میدان جنگ از روسیه است.

ایوان ووچی/AP

رئیس جمهور بایدن با غلبه بر ماه ها مخالفت جمهوری خواهان در کنگره، بسته کمک نظامی 95 میلیارد دلاری را در روز چهارشنبه امضا کرد که به اوکراین، اسرائیل و تایوان مسلح می شود.

بایدن در سخنرانی خود در کاخ سفید گفت: “وقتی متحدان ما قوی تر هستند، ما قوی تر هستیم.”

او در مورد اوکراین گفت: «من مطمئن می‌شوم که تحویل فوری – در چند ساعت آینده، به معنای واقعی کلمه تا چند ساعت دیگر آغاز می‌شود.»

رئیس جمهور همچنین بر حمایت قاطع خود از اسرائیل تاکید کرد.

رئیس‌جمهور گفت: «می‌خواهم بار دیگر تأکید کنم که تعهد من به اسرائیل، آهنین است». او حمله هوایی اخیر ایران به اسرائیل را مثال زد که در آن بیش از 300 هواپیمای بدون سرنشین و موشک درگیر بود، هرچند که فقط خسارات اندکی به بار آورد.

بایدن با انتقاد شدید بسیاری از جناح چپ به دلیل حمایت از کمک نظامی بیشتر به اسرائیل، که در حال جنگ علیه حماس در غزه است، مواجه شده است. به گفته مقامات بهداشت غزه، تعداد کشته شدگان در فلسطین بیش از 34000 نفر است که اکثر آنها غیرنظامی هستند.

بایدن خاطرنشان کرد که این لایحه شامل 9 میلیارد دلار کمک بشردوستانه در سراسر جهان، از جمله یک میلیارد دلار برای غزه است.

بایدن گفت: «ما فوراً این کمک را ارائه خواهیم کرد و آن را افزایش خواهیم داد. اسرائیل باید مطمئن شود که همه این کمک‌ها بدون تأخیر به فلسطینی‌های غزه می‌رسد.»

بخش اصلی این پول برای اوکراین است

جمهوری خواهان تندرو در مجلس نمایندگان از زمانی که پاییز گذشته توسط بایدن پیشنهاد شد، این اقدام را مسدود کردند. اما مجلس نمایندگان روز شنبه با اکثریت قاطع این اقدام را تصویب کرد و به دنبال آن رای مشابهی در سنا در روز سه‌شنبه صورت گرفت.

کمک به اوکراین در مجموع 60.8 میلیارد دلار تقریباً دو سوم کل مبلغ است. این امر در تلاش های اوکراین برای عقب راندن، یا حداقل حفظ خط، در برابر نیروهای روسی که در ماه های اخیر دست بالا را در دست داشتند، فوری تلقی می شود.

پنتاگون بلافاصله اعلام کرد که بیش از 20 نوع مختلف سلاح و تجهیزات نظامی به اوکراین در قسط اولیه به ارزش حدود یک میلیارد دلار ارسال خواهد شد.

این فهرست شامل دو نوع اسلحه است که به گفته اوکراین، به آنها نیاز فوری دارد.

یکی گلوله های توپخانه است. جنگ زمینی در شرق اوکراین عمدتاً یک جنگ توپخانه ای است و روسیه مزیت بزرگی دارد.

ارتش اوکراین گفت که تعداد گلوله های توپخانه روسیه 10 به 1 از آتش اوکراین بیشتر بود. آنها می گویند که اوکراین مجبور شد گلوله ها را عادی کند و در برخی موارد مهمات آن تمام شد و مجبور به عقب نشینی شد. این به روس‌ها این امکان را داد که در ماه‌های اخیر حمله‌ای را انجام دهند، اگرچه دستاوردها در میدان نبرد بسیار کم بوده است.

دومین سلاح کلیدی، موشک های ضد هوایی است. به گفته تحلیلگران نظامی، پدافند هوایی محدود اوکراین در دو سال گذشته بسیار خوب عمل کرده است، اما اخیراً در برابر حملات به شهرها و شبکه برق آسیب پذیر بوده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که روسیه اخیرا 11 موشک در حمله مداوم به یک نیروگاه غیرنظامی در خارج از کیف، پایتخت این کشور شلیک کرد.

به گفته وی، اوکراینی ها هفت موشک اول را سرنگون کردند، اما بعد سلاح آنها تمام شد. چهار موشک آخر روسیه به کارخانه اصابت کرد و باعث قطع برق شد.

اوکراین همچنین امیدوار است که ATACMS، یک موشک پیشرفته آمریکایی که می تواند حدود 200 مایل پرواز کند، دریافت کند.

اوکراین این تسلیحات را درخواست کرد. دولت بایدن علناً اعلام نکرده است که به او ارائه خواهد کرد، و او در فهرستی که پنتاگون روز چهارشنبه منتشر کرد، قرار نگرفت.

بریتانیا موشک مشابهی از طوفان سایه را ارسال کرد که اعتبار آن اصابت به پایگاه‌ها و کشتی‌های روسیه در پشت خط مقدم است.

جان هربست، سفیر سابق ایالات متحده در اوکراین، می گوید که بسته نظامی به دلایلی بسیار فراتر از سلاح هایی است که به آن کشور ارسال می شود، مهم است.

هربست که اکنون در شورای آتلانتیک کار می کند، گفت: «در چند ماه گذشته، شما شاهد نمایش فوق العاده رهبرانی بودید که از اروپا، ژاپن و جاهای دیگر می آمدند و از ایالات متحده التماس می کردند که به عنوان رهبر جهان آزاد قدم بردارد. . او آن را «بی‌سابقه از زمان پایان جنگ جهانی دوم» خواند. نگاه بد برای ایالات متحده. اگر به اوکراین کمک کنیم که در دو سال گذشته انجام داده ایم، هیچ چیز در دنیا موفق نخواهد شد [Russian leader Vladimir] پوتین می تواند در این جنگ پیروز شود.”

انتظار می رود اوکراین به کریمه و دریای سیاه حمله کند

تحلیلگران نظامی تغییرات عمده ای را در خط مقدم در شرق اوکراین پیش بینی نمی کنند. علیرغم ادامه درگیری ها، هر دو طرف در 18 ماه گذشته حفاری کرده اند و خطوط حرکتی اندکی داشته اند.

هدف اصلی اوکراین احتمالاً تثبیت وضعیت در این منطقه خواهد بود.

به گفته هربست، تسلیحات عرضه شده توسط ایالات متحده و همچنین کشورهای اروپایی، می تواند چشم انداز اوکراین را در جنوب، به ویژه، در شبه جزیره کریمه و دریای سیاه بهبود بخشد.

وی گفت: پوتین در کریمه و جنوب اوکراین آسیب پذیری واقعی دارد. او باید تدارکات نیروهای خود را در آنجا حفظ کند. اوکراین می تواند این مسیر تدارکاتی را بسیار کم اثر کند و در نتیجه مانع از عملیات نظامی روسیه شود.»

اوکراین تابستان گذشته حمله بزرگی را در شرق و جنوب اوکراین با سر و صدای زیادی آغاز کرد، اما موفقیت‌های کوچکی به دست آورد که بسیار دور از انتظار بود.

هربست گفت که ورود تسلیحات آمریکایی بعید است که نتیجه جنگ را تعیین کند. او هیچ چشم‌انداز واقع‌بینانه‌ای برای راه‌حل – در میدان جنگ یا از طریق مذاکره – در کوتاه‌مدت نمی‌بیند.

اما او گفت که حمایت ایالات متحده سیگنالی قوی می فرستد و به اوکراین منابعی برای ادامه جنگ در سال جاری و پس از آن می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید