دختری که پس از کشته شدن مادرش در غزه به دنیا آمد، می میرد: NPR


یک دختر فلسطینی نجات یافته از شکم مادرش صابرین السقانی که در حمله اسرائیل به همراه همسرش شکری جودا و دخترش ملک کشته شد، در یک بیمارستان اماراتی در رفح در جنوب نوار غزه در انکوباتور خوابیده است. ، 21 آوریل.

محمد سالم / رویترز


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

محمد سالم / رویترز


یک دختر فلسطینی نجات یافته از شکم مادرش صابرین السقانی که در حمله اسرائیل به همراه همسرش شکری جودا و دخترش ملک کشته شد، در یک بیمارستان اماراتی در رفح در جنوب نوار غزه در انکوباتور خوابیده است. ، 21 آوریل.

محمد سالم / رویترز

رفح، نوار غزه – در آخر هفته زمانی که پزشکان موفق شدند یک نوزاد دختر را پس از کشته شدن تمام خانواده اش در حملات هوایی شنبه شب از شکم مادرش نجات دهند، بارقه امیدی در رفح وجود داشت.

مادرش تا زمانی که به بیمارستان صحرایی منتقل شد مرده بود، اما پزشکان توانستند به سرعت او را خارج از ساختمان اصلی جراحی کنند و برای بیرون آوردن نوزاد، سزارین اورژانسی انجام دادند.

مادر، صابرین السقانی، در هفته 30 بارداری بود. نوزادی که دو ماه نارس بود، یک ماسک اکسیژن که صورت ریز او را پوشانده بود نصب کردند و به بیمارستان بزرگی با دستگاه جوجه کشی منتقل شد.

در این عکس 20 آوریل، یک پزشک یک نوزاد دختر را پس از زایمان سزارین در بیمارستانی در رفح، در جنوب نوار غزه، در آغوش گرفته است.

تلویزیون رویترز/از طریق رویترز


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

تلویزیون رویترز/از طریق رویترز

تنها بازمانده خانواده

به گفته سردخانه و خانواده بزرگ بیمارستان، مادر کودک، پدرش شکری جودا و خواهر کوچکترش ملک (عربی به معنای فرشته) نیز در حمله هوایی اسرائیل به خانه این خانواده در رفح کشته شدند.

یک روز پس از حمله که منجر به کشته شدن خانواده شد، عموی کودک، رامی الشیخ، به دوربین ها گفت که آماده مراقبت از او است. به نقل از اسکای نیوز، او گفت: من او را در آغوش خواهم گرفت و از او مراقبت خواهم کرد.

اما دکتر محمد سلامه، که سرپرست بخش نوزادان در بیمارستان اماراتی در رفح، جایی که نوزاد در آنجا مراقبت می‌شد، به NPR گفت که علی‌رغم تلاش‌های تیمش برای نجات او، روز پنجشنبه درگذشت.

عموی کودک به آسوشیتدپرس گفت که این دختر که به نام مادرش سابرین نامیده شده است، روز پنجشنبه در کنار پدرش به خاک سپرده شد. او 5 روزه بود.

حملات هوایی فزاینده به رفح اکثراً زنان و کودکان را می کشند

مرگ این نوزاد در حالی رخ داد که حملات هوایی اسرائیل در رفح تشدید شد، جایی که تخمین زده می شود 1.4 میلیون فلسطینی در جنگی نزدیک به هفت ماهه که با حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتبر به اوج خود رسید و بر اساس آمارهای اسرائیلی، 1200 نفر را کشتند، به آنجا پناه بردند. مسئولین. به گفته مقامات بهداشت غزه از آن زمان تاکنون بیش از 34 هزار فلسطینی در این جنگ کشته شده اند.

ارتش اسرائیل می گوید که قصد دارد برای تعقیب حماس به رفح حمله کند، اما نگفته است که چه زمانی ممکن است رخ دهد. دولت بایدن می گوید نگران است که حمله به رفح به غیرنظامیان آسیب برساند، حتی اگر به آنها دستور تخلیه داده شود.

اسرائیل گفته است که گردان های حماس در رفح فعالیت می کنند. ارتش اسرائیل به سؤالات NPR در مورد اینکه چرا خانه خانواده یهودا، در میان مکان های دیگر، در آنجا هدف قرار گرفت، پاسخی نداد.

سوابق سردخانه و بازماندگان می گویند که اکثر کشته شدگان در حملات هوایی آخر هفته در رفح کودکان بودند، از جمله 16 نفر از یک خانواده.

به گفته مرکز حقوق بشر فلسطین، طی پنج هفته گذشته، بیش از 230 نفر در حملات هوایی در رفح کشته شده اند که سه چهارم قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، می گوید که بیش از 13000 کودک از 7 اکتبر در غزه کشته شده اند و هزاران نفر دیگر یتیم و مجروح شده اند. سازمان ملل متحد خاطرنشان می کند که از آغاز جنگ در غزه، به طور متوسط ​​در هر ساعت دو مادر کشته شده اند.

انس بابا از رفح گزارش داد. ایا بطراوی از دبی، امارات متحده عربی گزارش داد.

ایا بطراوی از دبی گزارش داد. انس بابا از رفح گزارش داد.

دیدگاهتان را بنویسید