کیم جونگ اون مانورهای کره شمالی را رهبری کرد که ضدحمله هسته ای را شبیه سازی می کرد: NPR


یک صفحه تلویزیون تصویری از پرتاب موشک کره شمالی را در حین پخش خبری در ایستگاه قطار سئول، کره جنوبی، 22 آوریل 2024 نشان می دهد. کره شمالی روز دوشنبه چندین موشک بالستیک کوتاه برد به سمت آب های شرقی خود شلیک کرد. گفت سرباز

آن یانگ جون / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

آن یانگ جون / AP


یک صفحه تلویزیون تصویری از پرتاب موشک کره شمالی را در حین پخش خبری در ایستگاه قطار سئول، کره جنوبی، 22 آوریل 2024 نشان می دهد. کره شمالی روز دوشنبه چندین موشک بالستیک کوتاه برد به سمت آب های شرقی خود شلیک کرد. گفت سرباز

آن یانگ جون / AP

سئول، کره جنوبی – رسانه دولتی کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کرد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، پرتاب‌های موشک‌انداز «فوق‌بزرگ» این کشور را که ضدحمله هسته‌ای به اهداف دشمن را شبیه‌سازی می‌کردند، هدایت کرد و به آزمایش‌ها و تهدیدهایی افزود که تنش‌ها را در این کشور افزایش داده است. کشور. . منطقه

این گزارش توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی یک روز پس از آن منتشر شد که ارتش کره جنوبی و ژاپن فاش کردند که کره شمالی آنچه را که به گمان آنها چندین موشک بالستیک کوتاه برد از منطقه نزدیک پایتخت این کشور، پیونگ یانگ، به سمت دریاهای شرقی شلیک کرده است.

تحلیلگران می گویند موشک های توپخانه ای در مقیاس بزرگ کره شمالی مرز بین سیستم های توپخانه و موشک های بالستیک را محو می کند، زیرا آنها می توانند نیروی رانش خود را ایجاد کنند و در هنگام تحویل هدایت می شوند. کره شمالی برخی از این سامانه ها، از جمله موشک انداز 600 میلی متری را که روز دوشنبه آزمایش شد، به عنوان توانایی حمل کلاهک های هسته ای تاکتیکی توصیف کرده است.

KCNA گفت پرتاب های روز دوشنبه اولین نمایش سیستم کنترل تسلیحات هسته ای این کشور به نام “هکبانگاشو” یا “ماشه هسته ای” بود. این گزارش، این رزمایش را نمایشی از قدرت و برد توانایی‌های حمله نیروهای هسته‌ای کره شمالی در بحبوحه تشدید تنش‌ها با آمریکا و کره جنوبی توصیف کرد که از آن به عنوان «جنگ‌خواهان» یاد کرد که با تمرین‌های نظامی مشترک خود، تنش‌ها را در منطقه افزایش می‌دهند.

تصاویر رسانه های دولتی حداقل چهار موشک را نشان می دهد که از پرتابگرها شلیک شده است و کیم جونگ اون از یک پست دیده بانی آن را تماشا می کند. به گفته این سازمان، موشک‌ها 352 کیلومتر (218 مایل) قبل از اصابت دقیق به هدفی در جزیره پرواز کردند و این رزمایش قابلیت اطمینان “فرماندهی، کنترل، کنترل و سیستم عملکرد کل نیروی هسته‌ای” را تایید کرد.

KCNA گزارش داد که کیم با ابراز خرسندی گفت که سیستم های پرتاب موشک به اندازه یک “تفنگ تک تیرانداز” دقیق هستند.

وی گفت که این رزمایش ها برای “آماده سازی نیروهای هسته ای ما برای انجام سریع و صحیح ماموریت مهم بازدارندگی جنگ و رهبری جنگ در هر زمان و در هر شرایط احتمالی” حیاتی است. این اظهارات منعکس کننده دکترین هسته ای تشدید شده کره شمالی است که به ارتش اجازه می دهد در صورتی که معتقد است رهبری در معرض تهدید است، حملات هسته ای پیشگیرانه را علیه دشمنان انجام دهد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت: سلاحی که روز دوشنبه پرتاب شد، حدود 300 کیلومتر (185 مایل) پرواز کرد و سپس در آب های بین شبه جزیره کره و ژاپن سقوط کرد. بردها نشان می دهد که این تسلیحات احتمالاً اهدافی در کره جنوبی را هدف قرار می دهند. آخرین پرتاب‌ها در حالی صورت می‌گیرد که جنوب و ایالات متحده دو هفته تمرینات هوایی مشترکی را برگزار کرده‌اند که تا روز جمعه ادامه دارد، با هدف بهبود توانایی خود در پاسخ به تهدیدات کره شمالی.

هنگامی که از لی سونگ جون، سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی پرسیده شد، در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای کره شمالی، گفت که هنوز مشخص نیست که آیا کره شمالی طرح هایی را برای تسلیحات هسته ای رزمی در مقیاس کوچک که می تواند روی موشک هایش قرار بگیرد، کامل کرده است یا خیر. او اصرار داشت که کره شمالی احتمالاً در مورد دقت سیستم های نارنجک انداز خود اغراق می کند و کره جنوبی قادر خواهد بود چنین تسلیحاتی را بدون مشخص کردن قابلیت های دفاع موشکی خاص شناسایی و رهگیری کند.

لی گفت این امکان وجود دارد که کره شمالی از این رزمایش برای آزمایش سیستم های پرتاب موشک متعددی که به طور بالقوه قصد دارد به روسیه صادر کند، استفاده کند، زیرا این کشورها همکاری نظامی خود را در میان بن بست های جداگانه و تشدید شده با ایالات متحده گسترش می دهند. آمریکا و کره جنوبی کره شمالی را به انتقال گلوله های توپخانه، موشک و سایر مهمات به روسیه برای کمک به گسترش عملیات نظامی خود در اوکراین متهم کرده اند.

در ماه‌های اخیر، کره شمالی سرعت آزمایش‌های تسلیحاتی را تسریع کرده و به گسترش قابلیت‌های نظامی خود ادامه داده است، در حالی که دیپلماسی با ایالات متحده و کره جنوبی در بن بست باقی مانده است. مقامات خارجی و تحلیلگران می گویند که هدف کیم این است که در نهایت ایالات متحده را به پذیرش ایده کره شمالی در مورد قدرت هسته ای و مذاکره در مورد امتیازات اقتصادی و امنیتی از موضع قدرت وادار کند.

در پاسخ به تهدید هسته ای در حال توسعه کره شمالی، ایالات متحده و کره جنوبی تمرینات نظامی دوجانبه و تمرینات سه جانبه خود را با ژاپن افزایش می دهند. کشورها همچنین استراتژی های بازدارندگی هسته ای خود را بر اساس دارایی های استراتژیک ایالات متحده تقویت می کنند.

در سال های اخیر، کره شمالی موشک های هسته ای طراحی شده برای حمله به اهدافی در کره جنوبی، ژاپن و سرزمین اصلی آمریکا را آزمایش کرده است. بسیاری از کارشناسان می گویند کره شمالی در حال حاضر موشک های هسته ای دارد که می تواند به تمام کره جنوبی و ژاپن برسد، اما هنوز موشک های ICBM عملیاتی را توسعه نداده است که بتواند به قاره آمریکا برسد.

پرتاب های اخیر چند روز پس از آن صورت می گیرد که کره شمالی روز شنبه اعلام کرد که اوایل هفته گذشته یک کلاهک موشک کروز “فوق العاده بزرگ” و یک موشک ضد هوایی جدید را در منطقه ساحلی غربی آزمایش کرده است. در اوایل آوریل، کره شمالی همچنین یک موشک سوخت جامد با برد متوسط ​​با قابلیت کلاهک مافوق صوت را آزمایش کرد، سلاحی که کارشناسان می گویند برای حمله به اهداف دوردست در قلمرو گوام و فراتر از آن در اقیانوس آرام آمریکا طراحی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید