گواتمالا AG به دفاتر مرکزی Save the Children به دلیل شکایت از حقوق کودکان مهاجر حمله کرد: NPR


یک مامور از دفتر دادستان کل شواهد جمع آوری شده در مقر Save the Children را در جریان یورش در شهر گواتمالا در روز پنجشنبه، 25 آوریل 2024 جمع آوری کرده است.

Moises Castillo/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

Moises Castillo/AP


یک مامور از دفتر دادستان کل شواهد جمع آوری شده در مقر Save the Children را در جریان یورش در شهر گواتمالا در روز پنجشنبه، 25 آوریل 2024 جمع آوری کرده است.

Moises Castillo/AP

گواتمالا – دادستان های گواتمالا روز پنجشنبه با استناد به شکایتی درباره نقض حقوق کودکان مهاجر به دفاتر موسسه خیریه Save the Children یورش بردند.

دادستان رافائل کوروشیچ در ویدئویی به رسانه ها گفت که این شکایت که توسط یک خارجی ناشناس ثبت شده است، نگرانی های جدی را برانگیخته است زیرا شامل اتهامات مربوط به کودک آزاری است.

این حمله یک هفته پس از آن صورت می گیرد که آنجل پیندا، دبیر کل وزارت امور خارجه گواتمالا، نامه ای به کن پکستون، دادستان کل تگزاس نوشت و از او برای حل و فصل اتهاماتی مبنی بر اینکه Save the Children و سایر گروه های امدادی «ممکن است در عملیات قاچاق کودکان دست داشته باشند، حمایت کند.» “

کاروچی گفت هدف از این حمله یافتن هر گونه سندی بود که بتواند این اتهامات را تایید کند. دفتر دادستانی نگفت که آیا پکستون به این درخواست پاسخ داده است یا خیر.

کوروشیچ و پیندا به تلاش برای تضعیف دموکراسی کشور از طریق مشارکت در تلاش نافرجام برای جلوگیری از قدرت گرفتن رئیس جمهور ضد فساد برناردو آروالو و همچنین مانع تراشی در مبارزه با فساد در این کشور آمریکای مرکزی متهم شدند. این تلاش ها منجر به تحریم بیش از 40 کشور از جمله ایالات متحده و اتحادیه اروپا شده است.

این حمله در بحبوحه سطوح تاریخی مهاجرت به ایالات متحده صورت می گیرد، جایی که گواتمالا هم کشوری بوده که مردم از آن مهاجرت می کنند و هم مسیری ترانزیت که در مسیر شمال از آن استفاده می کنند.

سازمان Save the Children که از کودکان در مناطق بحرانی مراقبت می کند، از سال 1976 در گواتمالا کار می کند. او در مورد حمله روز پنجشنبه اظهار نظری نکرد، اما هفته گذشته بیانیه ای صادر کرد و گفت که از این اتهامات آگاه است و هیچ مدرکی ندارد. ادعاها درست است

این موسسه خیریه در بیانیه ای اعلام کرد: «ما اتهامات مربوط به ایمنی و بدرفتاری کودکان را بسیار جدی می دانیم و مکانیسم های تحقیقاتی مستقلی برای بررسی کامل داریم. ما هیچ مدرکی برای حمایت از این گونه ادعاها نداریم و ما همچنان تمام تلاش خود را برای ارائه کمک های بشردوستانه به کودکان مهاجر و خانواده های آنها مطابق با استانداردهای ایمنی و حفاظتی دقیق انجام می دهیم.”

دیدگاهتان را بنویسید