تکه های عظیم و ضخیم جلبک دریایی دوباره به سواحل فلوریدا جنوبی می روند: NPR


تکه عظیم دیگری از جلبک از دریای سارگاسو به سواحل کارائیب و فلوریدا جنوبی شناور است. دانشمندان در تلاشند پیش بینی کنند که کجا و چه زمانی به ساحل می رسد.



میزبانی مری لوئیز کلی:

تکه های غول پیکر سارگاسوم بار دیگر به سواحل فلوریدا جنوبی می روند. یعنی جلبک دریایی غلیظ زیاد. در واقع، بیش از 6 1/2 تن برآورد شده است. محققان در تلاشند پیش بینی کنند که کجا ممکن است به ساحل بیفتد. تام بیلز از اعضای ایستگاه WGCU در فورت مایرز گزارش می دهد.

نوشته تام بیلز، نویسنده: مارشال واشنگتن فروشگاه رون جون سرف در کی وست را اداره می کند. فشار سال گذشته را به یاد می آورد.

مارشال واشنگتن: وحشتناک بود. وحشتناک بود.

بیلز: جلبک دریایی بخشی از کمربند سارگاسو بزرگ اقیانوس اطلس بود. این بزرگترین شکوفه جلبکی در جهان است. سال گذشته 13 میلیون تن وزن داشت و مشکلاتی را در سراسر دریای کارائیب و فلوریدا جنوبی ایجاد کرد. و یک بار در ساحل بوی تخم مرغ گندیده می دهد.

واشنگتن: زمان‌هایی بود که واقعاً بد بود – انبوهی حداقل یک و نیم فوت. سواحل اصلی رنج زیادی را متحمل شدند – در روزهای خاص تقریباً هیچ کس به آنها نمی رفت.

بیلز: برای قرن ها، تشک های عظیم جلبک در اطراف دریای سارگاسو در وسط اقیانوس اطلس گرمسیری می چرخیدند. در سال‌های اخیر، انبوهی از سارگاسوم در بهار آزاد شده و در سواحل فلوریدا و کارائیب سرازیر شده است. اما برایان بارنز از سیستم ساعت سارگاسوم دانشگاه فلوریدا جنوبی می گوید، تعطیلات خود را لغو نکنید. شبیه برف نیست

برایان بارنز: کمربند سارگاسو بزرگ اقیانوس اطلس تنها یک توده پیوسته نیست که می آید و کل دریای کارائیب و فلوریدا را می بلعد.

بیلز: اما می تواند ساحل مورد علاقه شما را دفن کند. برای به دست آوردن اطلاعات، بارنز در حال کار بر روی یک سیستم ردیابی است که از داده های ماهواره ای استفاده می کند.

بارنز: ما می‌توانیم سارگاسوم را شناسایی کنیم، بدانیم آب در کجا حرکت می‌کند و بنابراین سارگاسوم کجا حرکت می‌کند، و پیش‌بینی‌هایی در مورد اینکه کدام سواحل تحت تأثیر قرار خواهند گرفت، انجام دهیم.

بیلز: این هنوز یک علم دقیق نیست. بارنز بخشی از تیمی از محققان با کمک مالی 3 میلیون دلاری فدرال است تا بهتر پیش بینی کند کدام ساحل توسط سارگاسوم آلوده می شود. بری روزن، کارشناس جلبک در دانشگاه خلیج فارس فلوریدا، می‌گوید در حالی که هنوز در دریا هستند، تشک‌های سارگاسوم پناهگاهی امن برای بسیاری از موجودات دریایی کوچک هستند.

بری روزن: توده ای از موجودات زنده است که اکسیژن را به هوا پمپاژ می کنند. این اکوسیستم بسیار خوبی است و معمولاً مشکلی ایجاد نمی کند.

بیلز: تا زمانی که به ساحل بیاید.

روزن: این می تواند بر لانه سازی لاک پشت های دریایی تأثیر بگذارد زیرا می تواند ساحل را خفه کند. بنابراین، بله، این یک دردسر بزرگ شد.

بیلز: محققان بازگشت سارگاسوم به جنوب شرقی فلوریدا را در اواخر ماه مه پیش بینی می کنند. مارشال واشنگتن در فروشگاه رون جون سرف در کی وست از این موضوع خوشحال نیست.

واشنگتن: خیلی خوب نبود، اصلاً خوب نبود – امسال انتظارش را نداشتم.

بیلز: اسکرابرها در دریای کارائیب نیز آماده نیستند که هزاران پوند جلبک دریایی را هر روز در حالی که به ساحل می نشینند، جمع آوری کنند. برای اخبار NPR، من تام بیلز از فورت مایرز هستم.

(پرونده های دوران کودکی محفود)

حق چاپ © 2024 NPR. تمامی حقوق محفوظ است. برای اطلاعات بیشتر، از صفحات شرایط استفاده و مجوزها در وب سایت ما به آدرس www.npr.org دیدن کنید.

رونوشت های NPR توسط یک پیمانکار NPR در مهلت مقرر تولید می شود. این متن ممکن است هنوز به شکل نهایی خود نباشد و ممکن است در آینده به روز یا اصلاح شود. دقت و در دسترس بودن ممکن است متفاوت باشد. ضبط معتبر برنامه نویسی NPR، ضبط صدا است.

دیدگاهتان را بنویسید