کاخ اعلام کرد، پادشاه بریتانیا، چارلز سوم، هفته آینده پس از درمان سرطان به وظایف عمومی بازخواهد گشت.


لندن — پادشاه چارلز سوم بازگشته است.

کاخ باکینگهام روز جمعه اعلام کرد که پادشاه 75 ساله پس از وقفه سه ماهه برای تمرکز بر درمان و بهبودی پس از تشخیص نوع ناشناخته سرطان، هفته آینده وظایف دولتی خود را از سر می گیرد.

کاخ گفت که چارلز این نقطه عطف را با بازدید از یک مرکز درمان سرطان در روز سه‌شنبه، اولین حضور از چندین حضور عمومی که در هفته‌های آینده خواهد داشت، رقم خواهد زد. یکی از اولین تعهدات مهم او میزبانی از سفر دولتی امپراتور و امپراتور ژاپن در ماه ژوئن خواهد بود.

کاخ در مورد معالجه پادشاه اظهار نظری نکرد، اما گفت که تیم پزشکی آن “از پیشرفت هایی که تاکنون انجام شده بسیار دلگرم شده اند و در مورد ادامه بهبودی پادشاه مثبت هستند.”

چارلز به انجام وظایف دولتی، از جمله بررسی اسناد دولتی و ملاقات با نخست وزیر ریشی سوناک، پس از اینکه تشخیص او در 5 فوریه علنی شد، ادامه داد.

کاخ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با نزدیک شدن به اولین سالگرد تاج‌گذاری، اعلیحضرت به خاطر محبت‌ها و آرزوهای خوبی که از سراسر جهان در طول شادی‌ها و چالش‌های سال گذشته دریافت کرده‌اند، عمیقاً سپاسگزار هستند.»

بازگشت چارلز فشار را بر سایر اعضای خانواده سلطنتی پس از غیبت پادشاه کاهش خواهد داد، همراه با غیبت شاهزاده خانم ولز، همچنین به دلیل بیماری، مشکلات پیش روی سلطنت ضعیف را برجسته کرد.

در میان تعهد پادشاه به کاهش هزینه ها و تصمیم دوک و دوشس ساسکس – معروف به شاهزاده هری و مگان – برای کناره گیری از وظایف سلطنتی، اعضای خانواده کمتری برای چرخه بی پایان بریدن روبان در دسترس هستند. ، مراسم جوایز و رویدادهای دولتی که زندگی افراد سلطنتی مدرن را تشکیل می دهند.

هنگامی که شاهزاده خانم ولز – یکی از محبوب ترین اعضای خانواده سلطنتی – تحت عمل جراحی شکم قرار گرفت و بعداً اعلام کرد که او نیز سرطان دارد، تشخیص سرطان چارلز داده شد. شاهزاده ویلیام برای حمایت از همسر و خانواده جوانشان مرخصی گرفت.

این باعث شد که ملکه کامیلا، خواهر پادشاه، پرنسس آن و برادر کوچکترش پرنس ادوارد، بار سنگین را تحمل کنند.

کامیلا که زمانی توسط مردم به دلیل نقشش در شکست ازدواج چارلز با پرنسس دایانا دوری می‌کرد، نقش مهمی در دوران غیبت پادشاه ایفا کرد و در رویدادهای مهم مانند مراسم سالانه سلطنتی در پنجشنبه قبل از آن به جای همسرش ایستاد. عید پاک.

بازگشت چارلز فرصتی برای از سرگیری سلطنتش خواهد بود، که در سپتامبر 2022 آغاز شد، در حالی که انتظار می رود او سلطنت را مدرن کند و در عین حال با جوانان و گروه های اقلیت برای تقویت نقش خانواده سلطنتی در قرن بیست و یکم ارتباط برقرار کند.

چالش های پادشاه شامل تقویت روابط با کشورهای مشترک المنافع و 14 کشور مستقل خارج از بریتانیا است، جایی که پادشاه بریتانیا هنوز رئیس دولت است، یادآوری ناخواسته برای برخی از تاریخ استعماری بریتانیا.

جورج گروس، بنیانگذار پروژه تاجگذاری بریتانیا در کینگز کالج لندن، گفت که بازگشت پادشاه مهم است، نه حداقل به این دلیل که به پایان گمانه زنی ها در مورد رفاه او کمک می کند. او با اشاره به ضرب المثلی منسوب به ملکه الیزابت دوم، خاطرنشان کرد که پادشاه باید دیده شود تا باور شود.

گروس گفت: «من فکر می‌کنم این احساس وجود دارد که داشتن یک سلطنت کارآمد بدون رئیس دولت برای مدت زمان قابل توجهی بسیار دشوار است. “و این مدت طولانی به نظر می رسید.”

دیدگاهتان را بنویسید